magazin
A MADOKE és a Verzió szervezésében összeült öt, különböző országból érkező, a szakmát több oldalról ismerő és azt erősen képviselő nő, köztük Oláh…
továbbhír
A MADOKE (Magyar Dokumentumfilmesek Egyesülete) és a Verzió közös szervezésében november 17-én panelbeszélgetést tartanak Női erők a…
továbbhír
A Chicagói Nemzetközi filmfesztivál televíziós versenyén két díjat is nyertek magyar alkotók. Az On The Spot alkotói, Cseke Eszter és S. Takács…
továbbhír
A Millenáris Park területén található Európa Pont, az Európai Bizottság magyarországi képviseletének székhelye adott otthont egy filmes szempontból…
továbbhír
A varsói filmfesztiválon Simonyi Balázs kisfilmje, és Hajdu Szabolcs készülő játékfilmje mutatkozik be, Cseke Eszter és S. Takács András kapták a…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié